Kaşıntı

Kaşıntı

Vücudun herhangi bir yerinde hissedilen ve böcek dolaşıyormuş hissi, hafif yanma ve batma gibi rahatsızlıklarla ortaya çıkan kaşıntıya,
tıp dilinde pruritus veya kaşeski denir.

Kaşıntıyı doğuran nedenler çok çeşitlidir:

  • Sabun, çamaşır tozları ve bazı boyaların neden olduğu kaşıntılar
  • Yün veya naylon iyeceklerin neden olduğu kaşıntılar
  • Bazı kimyasal maddelerin neden olduğu kaşıntılar
  • İstiridye, yumurta, süt, çilek, soğan gibi bazı besinlerin neden olduğu kaşıntılar
  • Bazı ilaçların neden olduğu kaşıntılar
  • Şeker, karaciğer, böbrek hastalıkları veya löseminin neden olduğu kaşıntılar
  • Kurdeşen, egzama, su çiçeği, kızamık, kızıl, kızamıkçık veya deri iltihabının neden olduğu kaşıntılar
  • Mantarın neden olduğu kaşıntılar
  • Kıl kurdunun neden olduğu kaşıntılar
  • İshal veya kabızlığın neden olduğu kaşıntılar
  • Sinirlilik ve ruhi sıkıntıların neden olduğu kaşıntılar

    Tedavinin ilk şartı, kaşıntıyı doğuran sebebi bulmaktır. Bu arada mümkün olduğu kadar kaşımamaya gayret edilir.

  • 33 Responses to “Kaşıntı”

    1. meraba benım sorunum penısımın kenarında asırı bı kasıntı var hafıfte yarılmalar var penısım kenarında bole beyaz oluyor kenarları ben mantar sanıyorum yardımcı olabılırmısınız ne ılac kullanabılrıım

    2. benım penısın etrafa yanı bacaklarımın arasında çok feci kaşintı var öyle şidetli oluyorkı uzun yıllar oldu böyle devam edıyor. parçalanırcasına karşiyorum. bana yardımcı olun lütfen

    3. merhaba ben emre penisimin başında ve üstünde cok fazla kasıntı var.özlelikle bi yerde daha cok var .ufak bi iz var sanki.doktora gidemiyom utanıyom yasım 27.nedir bu ve ne tavsiye edersiniz bu kaşınma için.yardımcı olursanız sevinirim

    4. mrb benım sorunum bir iş veya spor yapınca vucudumun sırt göğüs ve baş kısmında kaşıntı oluyo.Ben kalp atışlarına bağlıyorum çünkü bu tür faaliyetlerde kalp atışlarım hızlanıo kan basıncının artması olabilir diye düşünüyorum bu belirtiler bir hastalıgı ifade ediyor mu?Yaklaşık olarak 8 yıldır bu sorunla yaşıyorum yardımcı olursanız cok sevinirim..

    5. Hocam merhaba 25 yaşındayım size bır sorum olucak 20 gundur banyo yaptıktan sonra vucudumda yarım saat suresıyle şiddetli kaşıntı oluyor ama vucutta görünen bisey yok ilginize şimdiden teşekkür eder iyi çalışmlar dilerim

    6. Hocam merhabalar
      ben 31 yaşındayım. Yaklaşık bir aydır banyo yaptıktan sonra aşırı derecede kollarımda bacaklarımda ve sırtımda aşırı derecede kaşıntım oluyor.Vücudumda beyaz lekeler var.Birde dışarı çıkınca hava ğüneşli ise eve geldikten 1 sonra kollarımda ve bağrımdada kaşıntı oluyor.Kabarmalar oluyor.daha sora kendiliğinden yok oluyor.Şimdiden bana vakit ayırdığınız için teşekkür eder SAYGILARIMI SUNARIM.

    7. eşimin 3 – 4 gündür sıt ve göğüs cevresinde ani karıncalanmalar ve yanmalar oluyor.biranda kızarıyor derisi pütür pütür oluyor ve deli gibi kaşınıyor.5 dakıka falan suruyor sonra hıcbırsey yokmuş gibi normale dönuyor. alerjımı acaba diye düşündük ama farklı hıcbır sey yemedı sadece 3 gun once arkadaşlarıyla hamama gıtmişti oralardan mıkrop kapmış olabılırmı yoksa başka bırseydenmı kaynaklanıyor. nasıl bır yol ızlememız gerekiyor. tesekkur ederım

    8. merhabalar 24 yaşındayım 15 gundur felan gögüslerimde ara ara kaşıntı oluyo kaşımaktan kanıyor nedenı ne olabilir acaba degişik hiç birşey yemedım.şmdiden teşekkürler

    9. mrb ben siyet benim vaginamda çok şiddetlin kaşintıı var ne yapmaliyımşimdiden bana vakit ayırdiğiniz için teşekkküeler

    10. merhaba, benim sağ göğsümde son bir kaç gündür kaşıntı olmaya başladı kanser belirtisi olabilir mi yada nedeni nedir yardımcı olursanız çok sevinirim.

    11. slm ben mustafa ozbekistanda yasiyorum bir yildir alti aydir anlam veremedigim her turlu antibiyotik yedigim ve caresini bulamadigim kasinti var bacaklarim penisim sonralarida karnim kasiniyor cok kotu bir sekilde kirmizi kirmizi sisiyor geceleri biseyler yuruyor sanki vucudumda penisim dahi cok fena kasiniyor bas kismi nokta nokta kizarip kabariyor oluyorum burda acil yardim edin psikolojim bozuldu alti ay oldu

    12. merhaba benim sürekli devam eden bir kaşıntım var cok fazla rahtsız edici benim için uykumdan bile uyanıyorum gecen ki testlerimde allerji degerlerim yükseldiği için oldugunu söyledi doktor iğne oldum ilac kullandım(kestine)ama gene aynı öss döneminde baslamıştı bu ozmanda testlerim temiz cıkmıştı psikolojik oldugunu söylediler ama artık dayanılmaz bi hal aldı… tavsiyesinizi bekliyorum en kısa zamanda tesekkürler…

    13. merhaba ya benim belimde sağ kol kanatımın tam ustunde kucuk ben var nohut kadar 2 haftadır asırı kasınıyor bunun nedenını ogrene bılırmıyımkasıntı kendılıgınde gelıyor yemem veya ıcmemden degıl onlarada dıkkat ettım kasıntı hafıf hafıf gelıyor ondan sonra agırlasıyor kasıma ıcın ıkıye katlanıyom lutfen ogrene bılırmıyım nedenını

    14. benim vücudumda kaşıntı oluyo nedeni nedir?

    15. merabalar.annemde bır kaç aydır gorulen bır kasıntı mevcut .vucudunun herzaman aynı yerı kasınmıyor degısık degısık yerlerı ve zamanıda bellı olmuyor bırden sıddetlı bı sekılde baslıyor .kasıntı gıderıcı hap aldık onu ıcınce gecıyor ama yınede bılgılerınıze ıhtıyacımız var.sımdıden cook tesekkur ederızzz.

    16. benimde ercan arkımki gibi kaşıntıılar oluyhor 1 kaç kere doktora gittim kan testi felan yapıldı bir sorun çıkmadı pisloşağa gittim yine bi faydası olmadı geçenlerede bir kez daha gittim doktora bana bi hap verdi azda olsa bi etkisi var ama bu hastalığı komple geçirmenin bi yolu yokmu gerçektende hayatımı olumsuz etkiliyor..tşkler

    17. mehabalar hocam..özellikle kış aylarına gergin veya stresli olduğum zaman ve çalışırken özellikle sırtımda ve vucudumun çesitli yerlerinde karıncalanma ve batma gibi kasıntılar oluyor nedeni ne olabilir yaz aylarında geçiyor diye fazla önemsemiyorum ama her kış bu devam ediyor..tedavi için ne önerir siniz..şimdiden teşekkürler..

    18. hocam benim sırtımda ve göğüsümde inanılmaz kaşıntı var.aynı şekilde bacaklarıma da vuruyor. annem uyuzdan şüpheleniyor. lütfen yardımcı olabilirmisiniz. bu arada ben doktora da gittim ve o uyuzla alakalı olmadığını sçyledi tşkkrler.

    19. yha benim vajinamDa çok şiDDetLi kaşınma oLuo dokTor bey yarDım eDin. . .

    20. merhaba hocam cok kısa sure önce göğsümde kaşıntılar başladı onemsız buldum kaşıdım kızardı sonra yayıldı ellerımde nokta nokta kabarcıklar cıkmaya başladı kaşındıkca coğaldı kollarım bacaklarım karın bolgem ve şimdi sırtım buna sebeb ne olabılır emzıren bır anneyım doktor ılaç oneremedı 39 yaşındayım ve bu benım başıma ılk kez gelıyor sureklı uyuz gıbı kaşınmak cok kotu bır sey bu yuzden onerılerınızı beklıyorum bana yardımcı olursanız sevinirim

    21. hocam benim sorunum genelde akşam yada sabah kollarımda karnımda belimde şeritler halında kızarıklık oluyor ve şişiyor ve kaşıntı başlıyor.üstüne kolanya sürüyorum az bişi kaşıntı hafifliyor .dr gittim devaz hastalığı dedi.sizce ne olabilir.ne yapmamı önerirsiniz?

    22. slm hocam bende bu ay başlarında çok fazla kaşıntılar başladı.üzellikle sırt bölgemde çok fazla bnde biraz sinirlilik vr acaba ondan mı dersiniz. şimdiden teşekkür edrim.

    23. Merhaba.Ben Gülay 25 yaşım var. Yaklaşık 1 aydır her akşam sırtımda göğsümde ve kollarımda aşırı kaşıntı var ama hiçbir iz yok sadece kaşıyınca kızarır,sanki derimin altı kaşınıyor gibi. Daha önce çamaşır tozu detarjan veya sabun gibi bi maddelere alerjim olmadı acaba olabilir mi. Bu kaşıntının nedenini veya bir tedavisini söylerseniz çok sevinirim. Vakit ayırdığınız için şimdiden çok teşekkürler. İyi çalışmalar!

    24. hocam ben 2 senelik evliyim 22 yaşındayım çocuğumda yok yaklaşık 1 senedir sürekli göğüslerim kaşınıyor uçları da dahil ve göğümün birinde kaşınmaktan geçmek bir yara oluştu yara kuruyor gibi ama hala izi var kanser olma ihtimalim varmı? nedenini açıklarsanız çok sevirim şimdiden çok teşekkürler

    25. MERHABA HOCAM BENIM SORUNUM VUCDUMU KASIDIGIMDA OZELLIKLE SIRT BOLGESINI KABARMALR OLUSUYOR VE KIZARIYOR ORNEGIN ISIRGAN OTU DEGMIS YADA INCE BIR SOPAYLA VURULDUKTAN SONRAKI CILT HALI OLUSUYOR KABARIYOR DAHA SONRA KASINMA HISSI YAYILIYOR YURT DISINDA YASIYORUM RUSYADA BULUNDUGUM ORTAMDA SOGUK DISINDA HERHANGI BIR DOGAL ETKEN YOK YARDIMLARINIZI RICA EDYORUM

    26. Merhaba 38 yaşındayım. Yaklaşık 1,5 aydır vücudumun heryerinde genellikle akşamları başlayan kaşıntılarım oluyor.
      Yani ayaşımda başlıyoru kaşıyorum kaşıyonca kızarıyor. sonra elim sonra kafamın derisi sırayla heryeri dolaşıyor kaşıntı.
      Bazı günler hafif bazı günler çok şiddetli kaşınıyor her tarafım birden kaşınıyor. Doktora gittim kan tahllileri yaptırdım hafif kansızlık ve kolestrol yüksekliği çıktı.Alerşik dediler bünyem yapıyormuş. Alerji ilacı verdiler ilacı akşam alınca geçiriyor. Bir hafta kullandım biraz iyi geldi sonra kullanmadım gene başladı. Bir kutuyu bitirdim ama şimdi ilaç içmiyorum gene oluyor gözümün içi bile kaşınıyor. Ne yapmam gerekiyor şimdiden teşekkürler…

    27. Merhaba hocam,6-9 ay kadar ilaç tedavisi gördüğüm bir hastalık geçirdim,ilaç kullanmaya basladığım 3.aydan itibaren özellikle bacaklarımda olmak üzere inanılmaz kaşıntılar başladı,kıyafetimi değiştirirken yada bir yere sürtündüğümde kaşıntı baslıyor ben kasıdıkça dahada artıyor vücudum kızarıyor,benek benek kırmızı kabarıklıklar oluşuyor,yaklasık 15 dakika kaşındıktan sonra geçiyor ama bir şüre sonra yeniden aynı şeyler tekrarlıyor,alerji testleri yaptırdım bişey çıkmadı,asit düzeyimde normal,bu kasıntıların sebebi ne olabilir 11 aydır çekiyorum ve dayanacak halim kalmadı lütfen yardımcı olun,saygılar.

    28. merhaba benım sırtımda ve bacaklarımda kırmızı kırmızı izler cıktı ve bunlar çok kasınıyor ben yazın gelmesıne sebeb baglıyorum siz-ce baska acıklaması varmı bunun warsa yardım edebilirmisiniz.Ederseniz tesekkur ederım…

    29. hocam esımın vucudunda kırmızı benek seklınde ama her tarafında değil dagınık bunun nedenı nedır.herhangı bır hastalık gecırmedı

    30. hocam bu kasıntının bı tedavisi var mı varsa yazabilir misiniz .hayatımı olumsuz yönde cok etkiliyo.

    31. hocam benim 1 sene önce fln sol bacağımın arası çok kaşınıyodu. kaşıdıkca da yem yeşil bişi sıvı oluyodu orada. neyse geçer dedim. 1-2 ay sonra fln geçti. tam o geçti derken anüs kaşınmaya başladı. çok kötü kaşınıyor. kaşıdıkçada kanıyor. 2 ay fln oldu doktora gitmedim. şimdide 2 haftadan beri penisimin ucu çok kaşınmaya başladı. anüsdeki kaşıntıda hala devam ediyor. lütfen yardımcı olursanız sevinirim.

    32. mrb hocamm benım ellerımde kızarıklıklar var avuç içinde ve ok aşırı ağrıda var kaşınan yerlerde ne olduğunu bılmıyorum ve 4 mhaftadır suruyor yardımcı olurmusunuz

    33. ii günler benım sorunum rahim bölgemde süreklı kaşinti oluyo ve benı cok rahatsız edıyoo cok fazla acı duyuyorum bilgisı olan bırı benı bılgılendırsın ALLAH rızası için.şimdiden ilginize teşekkür edrm

    Yorum Yaz